Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zvládání pandemie Covid-19 u akademických pracovnic-matek
Procházková, Barbora ; Cidlinská, Kateřina (vedoucí práce) ; Hrešanová, Ema (oponent)
Diplomová práce se zabývá zvládáním pandemie COVID-19 u akademických pracovnic - matek. Cílem práce je zjistit, jak se akademičky vypořádávaly s globální krizí v souvislosti se skloubením osobního a profesního života. Práce zohledňuje kritéria akademické excelence, zkoumá, zda se zvládání pandemie lišilo u akademických pracovnic, jež dosahují kritérií akademické excelence, a těch, jež jich nedosahují. Navíc práce mapuje akademickou práci v době pandemie COVID-19 ve dvou odlišných vědních oblastech (STEM a SSH) a současně i ve dvou typech akademických institucí: VVŠ a AV ČR. Pro dosažení výzkumných cílů bylo využito kvalitativní metodologie, specificky polostrukturovaných rozhovorů, které umožnily identifikovat stěžejní faktory, jež měly vliv na zvládání pandemie u akademických pracovnic - matek. Metoda zároveň umožnila získat informace ke komparaci předem stanovených kategorií. Výzkumné šetření odhalilo celkem tři dimenze, které se společně podílejí na schopnosti akademiček vypořádat se s pandemickou situací. Jedná se o osobnostní, rodinou a profesní dimenzi, jež se navzájem ovlivňují a jsou spolu provázány. Akademická excelence a dosahování jejích kritérií nehrálo ve zvládání pandemie roli. Akademické pracovnice působící v oblasti STEM a SSH se potýkaly s obdobnými problémy, které však měly...
Design souboru aktivit podporujících well-being vysokoškolských učitelů
Brlicová, Natalie ; Kočí, Jana (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Cílem diplomové práce je vytvoření souboru aktivit pro vysokoškolského učitele, které budou mít potenciál ke zlepšení pracovního života učitele a celkově well-being. Teoretická část práce obsahuje poznatky o well-being, jeho determinanty, zdroje, ale také rozebírá well-being ve spojitosti se zdravím. Další kapitoly teoretické části se zabývají problematikou osobní změny well-being, tedy jak může sám jedinec well-being pozitivně nebo negativně ovlivnit. Dále jsou v teoretické části zahrnuta témata well-being na pracovišti a vytváření zdravého pracovního prostředí. V poslední a jedné z nejdůležitějších kapitol teoretické části je rozebírána problematika well-being u vysokoškolského učitele, tedy co utváří a ovlivňuje jeho well-being. Praktická část se zabývá návrhem aktivit na zlepšení well-being vysokoškolského učitele. Tyto aktivity jsou vytvořené na základě rešerše z odborné literatury. Praktická část se skládá ze dvou hlavních částí. První část obsahuje návrhy na aktivity pro zlepšení well-being vysokoškolského učitele, které si vysokoškolský učitel sám zařazuje do pracovního i osobního života. V druhé části jsou navržené aktivity, které taktéž vedou ke zlepšení well-being vysokoškolského učitele, ale i celkového pozitivního klimatu na pracovišti. Aktivity v druhé části musí zařadit na pracovišti...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.